Tips: mellommåltider/lunsj (Thea Helene)






Tips: mellommåltider/lunsj


Hei, jeg tenkte jeg skulle komme med noen tips til noen sunne alternativer til mellommåltider eller evt lunsj. Dette er måltider som jeg synes smaker veldig godt også!

Smoothie er alltid godt, og det er noe av det beste jeg vet. Ved å blande litt havregryn i, blir det litt mer ´´mat´´ i , og det metter litt mer. I smoothien pleier jeg å bruke frosne bær, veldig lettvint, yoghurt og juice. 

Oppskåret frukt og bær. Passer vel best som et mellommåltid og kan også erstatte sukkersuget. Jeg synes oppskåret frukt og bær er utrolig godt, og i det siste har jeg fått veldig dilla på blåbær, kan spise en hel boks alene, og bruker blåbær til omtrent alt. Mine favoritter er blåbær, jordbær, mango, druer og melon.



Proteinpannekaker. Min nye favoritt lunsj! Sunt, mettende og godt! 

Du trenger:

ca 40 gram havregryn

2 egg

2/3 ss cottege cheese

1 ts kanel 

1ts sukker

Så blander man bare alle ingrediensene sammen og steker i panna. Jeg spiser de med syltetøy eller bær. Dette er bare en grunnoppskrift også kan man sikkert tilsette eller ta bort noe annet hvis man vil det. Jeg fant litt forskjellige oppskrifter på slike pannekaker også satt jeg sammen en oppskrift som jeg synes passet for meg.

-thea

  • 16.08.2012kl.16:03 i Blogg
  • (3)

  • 16.08.2012 kl.16:12
    bytt ut sukkeret med Sukrin, og brukt sukkerfritt syltetøy. eller bær som du sier . Da blir det sunt også! :)

    sukrin og sukkerfritt syltetøy får du kjøpt på sunnkost ;)
    16.08.2012 kl.16:14
    Ailin: Takk for tipset! Kommer nok til å gå til innkjøp av sukrin nå:)
    16.08.2012 kl.16:38
    kjempebra tips! flink du er <3 elsker bloggen din!




    hits